pondělí, 17. září 2018

Proč kandiduje do pardubického zastupitelstva?

Jako řadový pardubický zastupitel se zabývám především dopravou, kterou jsem vystudoval a které se věnuji i v Poslanecké sněmovně. V několika případech jsem našemu krásnému městu pomohl s metodikou pro získání dotace pro cyklostezky. Společně s primátorem Martinem Charvátem dlouhodobě pracujeme na nastartování výstavby pardubických obchvatů a s předsedou představenstva Dopravního podniku Pardubice Robertem Klčo řešíme rozvoj městské hromadné dopravy.

A v této věci bych rád pokračoval. Teď ale potřebuji Vás a Vaši pomoc. Už na začátku října se konají komunální volby do Zastupitelstva města Pardubice a záleží jen na Vás, jestli a jakou důvěru nám dáte. Před čtyřmi roky jsme byli političtí nováčci a spoustu věcí jsme se museli naučit. A teď přišel správný čas zkušenosti zužitkovat a udělat Pardubice zase o něco lepším místem pro život.

Pokud Vaši důvěru získám a mandát zastupitele obhájím, rád bych pokračoval ve změnách, které jsme nastartovali. Společně s Martinem Charvátem a Ředitelstvím silnic a dálnic musíme co nejdříve dotáhnout severovýchodní obchvat, který se začne stavět už konečně příští rok. Obyvatelé východní a jižní části Pardubic netrpělivě čekají na jihovýchodní obchvat, který by měl letos získat územní rozhodnutí a příští rok by se už konečně měly začít vykupovat pozemky. Jsem rád, že i díky mé novele zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury to půjde zase o něco rychleji.

Není to ale všechno. V roli zastupitele bych rád přiložil ruku i k aktivnímu rozvoji letiště. V případě MHD chci s Robertem Klčo postupně přispět k pořízení moderních a ekologických vozů a zaměřit se na vozy hybridní, díky kterým nemusíme stavět tolik drahých trolejbusových tratí.

Mám ale i úkol, který jsem slíbil vyřešit svým sousedům. Nechci, aby kamiony hlukem zatěžovaly blízké okolí. Na ulici Dašická chci v první fázi prosadit tichý povrch a krátce na to musíme postavit výjezd ze zóny Foxconn směrem na D35. Potom bychom měli na Dašické ulici zakázat kamionovou dopravu úplně. Má to velkou vazbu na kraj.

Peníze do dopravy jdou vždy z jednoho balíčku. Občas mám pocit, že opravy krajských silnic se dělají podle politického zájmu současného vedení, a to by se mělo změnit k větší transparentnosti. Stejně tak mě zaujaly podivné soutěže v nemocnici. Chci proto pomoc mým kolegům být lepší opozice a více kontrolovat, jak kraj hospodaří a rozvíjí se.