DUP: projekt má konkrétní obrysy, nyní nastává fáze podrobného plánování

Dopravní uzel Pardubice je projekt, který může výrazně přispět k rozvoji našeho kraje. Správa údržby silnic Pardubického kraje k tomuto projektu pravidelně pořádá setkání s lidmi, kteří se zabývají dopravou v našem kraji a mohou přispět k realizaci tohoto projektu. Jednání se účastní nejen poslanci, krajští nebo komunální radní, ale i zástupci dodavatelských firem nebo investorů.

Myslím si, že pokud jde o rozvoj našeho kraje, neměli bychom jako politici hledět na politický dres, ale hledat společná řešení vedoucí k výsledkům. Možná Vás zajímá, kolik kolegů poslanců si udělalo čas a na toto setkání přišli. Kromě mě to byl i pan poslanec Marek Výborný z KDU-ČSL. Velmi si vážím, že na jednání o dopravě přišel, byť je jeho doménou školství. A to jako jediný z ostatních devíti poslanců v našem kraji.

Ředitel Správy a údržby silnic Pardubického kraje Miroslav Němec promítl prezentaci o Dopravním uzlu Pardubice. O tomto projektu Vás informuji pravidelně, naposledy například ZDE. Jakmile budu mít prezentaci k dispozici, rád ji uveřejním, aby se mohl podívat každý a vyjádřil svůj názor. Nicméně stále se jedná pouze o úvodní vizi a k realizaci je zatím hodně daleko.

Osobně ale tvrdím, že nemá cenu na nic čekat. Nyní jsme ve fázi, kdy jsme vše spočítali a nakreslili. Teď přichází čas na skutečné činy. Z tohoto důvodu jsem osobně inicioval jednání mezi zástupci Pardubického kraje a Ministerstvem dopravy o tom, jak plány na DUP uvést do reálného života. První úvodní schůzka se odehrála minulý týden a další bude už brzy - hned v březnu. Předpokládám, že zde stanovíme prioritu jednotlivých dopravních módů a stavebních akcí tak, aby na sebe ideálně projekty navazovaly. Musíme posoudit, která stavba je kdy realizovatelná a v jakém čase, tedy která dříve a která později.

Důležitým prvkem každé stavební akce jsou investiční náklady. Ty nejsou zatím přesně vyčísleny a budou předmětem dalších jednání. Jakmile budou vyčísleny, budeme hledat způsoby s Ministerstvem dopravy, jak může stát finančně přispět na jednotlivé akce.

Podle výsledku tohoto jednání budu osobně sledovat a dohlížet na jednotlivé investory, aby začali své akce chystat. U SUS PK to není potřeba, protože ta je velmi aktivní. Bohužel ne u všech je tomu tak. Budeme muset popohnat například ŘSD, zejména kvůli chybějícím obchvatům Pardubic. O současném stavu jejich příprav jsem psal ZDE. S rozvojem leteckého módu dopravy pomůže East Bohemian Airport, a.s. (EBA), která je provozovatelem civilní části letiště. Samostatnou kapitolou bude Ředitelství vodních cest, které nemá tento projekt dostatečně rozpracovaný. Navíc je brzdí nejasná situace kolem povolení na plavební stupně Děčín a Přelouč.

Úkolů je skutečně spousta, ale jsou to věci prospěšné nejen pro náš kraj, ale pro celou ČR. Takže garantuji, že se práce nebojím. Rád si vyhrnu rukávy a pustím se do toho. Určitě sledujte můj web nebo profil, protože Vás budu průběžně informovat o výsledcích práce. Rovněž budu rád, když mi napíšete svůj názor.