Aktuálně

  • Dočkali jsme se vládní sebereflexe nebo koaliční většina doplatila na nechození do práce?

    Sebereflexe nebo důsledek nechození vládních poslanců do práce? Přesně tohle mi proběhlo hlavou po odpovědi na písemnou interpelaci a hned Vám vysvětlím proč. Mezi důležité úkoly opozičních poslanců je hlídat vládu a jak se lidově říká, dívat se jí pod ruce. Osobně v tomto ohledu patřím mezi nejaktivnější poslance a pravidelně se dotazuji nejen na věci, které mě zajímají, ale také na ty, které trápí Vás občany.

  • Smlouva o splavnění Labe dostala zelenou, TOP 09 ji po více než dvou letech přestala blokovat

    Velký den pro českou vodní dopravu. I tak by se dal nazvat výsledek úspěšného hlasování o mezistátní smlouvě mezi Českem a Německem, která stanovuje pravidla údržby Labe a parametry pro plavbu. Ačkoliv se jedná o důležitou smlouvu, která po mnoha desetiletích od vypovězení Labské smlouvy kancléřem Hitlerem v r. 1936, druhé světové a studené války , dává konečně řece, v evropské legislativě zařazené do prioritní sítě TEN-T, pravidla péče o plavební podmínky. V tomto případě dlouhou dobu vítězilo…

  • Stačilo! V Ústeckém kraji mají o dalším osudu vlády 5K jasno

    Spolek pro rozvoj dopravy zorganizoval další z výjezdů v rámci „turné“ po všech krajích v Česku. Tentokrát jsme se vypravili na sever naší země – do Ústeckého kraje, kde jsme se společně s Karlem Havlíčkem setkali se zástupci dopravního sektoru, podnikateli a také místními obyvateli. Hovořili jsme nejen o dopravě, ale také o ekonomice a dalších problémech, které trápí obyčejné lidí.

  • Vít Rakušan dopustil šílené řádění "tuningářů", chce se snad stát hvězdou filmu Rychle a zběsile?

    To, co se událo během posledního únorového týdne za apatického přihlížení Policie ČR nelze nazvat jinak než jako kardinální selhání. Policisté, za jejichž práci je zodpovědný ministr vnitra Vít Rakušan, dopustili šílené řádění účastníků tuningového srazu. Někteří z jezdců se po dálnici proháněli rychlostí přesahující 300 km/h, jiní driftovali v centru Prahy nebo blokovali Nuselský most.

  • Zrekonstruovaná křižovatka Dašická je bezpečnějším místem přes čtvrt roku

    Nechvalně proslulá světelná křižovatka ulic Na Drážce a Dašická patří mezi nejrušnější křižovatky v našem městě. Ještě donedávna ale také patřila mezi místa častých dopravních nehod. To se ale změnilo. Od dokončení její modernizace uplynuly čtyři měsíce a vše nasvědčuje tomu, že se stala bezpečnějším místem jak pro řidiče, tak i pro chodce.

  • Výhodná směna má zelenou, Pardubice získají sportoviště, soukromník parcely

    Akce kulový blesk. I tak by se dala nazvat velká výměna pozemků mezi dvěma společnostmi a „velkou“ pardubickou radnicí. Město díky ní získá sportovní areál na Slovanech a soukromý investor pak na oplátku parcely u Staročernska, na kterých vznikne nákupní zóna.

  • Co se děje v Autoklubu ČR? Nedochází zde k velkým daňovým podvodům?

    Současná vláda řeší denně problémy s rozpočtem. Zavádí daňový balíček, zvyšuje daně firmám a bere si víc z kapes občanů. Ukazuje se však, že místy jsou její příjmy děravé jak cedník. Na mysli mám Autoklub České republiky (AČR). Ten je v důsledku podivného hospodaření ve špatné ekonomické situaci. Od státu přitom dostává každoročně cca 60 milionů korun, a to prostřednictvím dotace od Národní sportovní agentury. Podle veřejně dostupných zdrojů měl AČR za rok 2022 kumulovanou ztrátu 137 milionů Kč…

  • Hotovo, slavnostně jsme ukončili modernizaci tratě Pardubice – Rosice nad Labem – Stéblová

    Pokud cestujete vlakem mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, pak Vám tato zpráva nesmí uniknout. Správa železnic dnes slavnostně ukončila modernizaci tratě Pardubice – Rosice nad Labem – Stéblová a udělala tak pomyslnou tečku za dva a půl roku trvajícími pracemi. Investice za necelých 3,3 miliardy korun, kterou připravila a zahájila bývalá vláda pod vedením hnutí ANO, přinese mimo jiné zkrácení cestovní doby mezi Pardubicemi a Hradcem Králové.

  • Nové kilometry dálnic – rekordní sklizeň po rekordní přípravě

    V médiích čteme o nových rekordech ve výstavbě dálnic. Všichni víme, že dopravní projekty jsou během na dlouhou trať a že dnešní úspěchy jsou výsledkem práce odborníků a politiků z předchozího období. Jen letos jich Ředitelství silnic a dálnic uvede do provozu 118 kilometrů a zhruba ve stejné délce začne stavět nové. Premiér Fiala je evidentně stydlivým mužem a na tuto skutečnost zapomíná. Pojďme si připomenout realitu.

  • Mýtné zdraží až šestnáctkrát, týká se to i Vás?

    Vládní pětikoalice se často tituluje jako vláda “odborníků”. Realita je ovšem diametrálně odlišná. V důsledku amatérského vedení kupí ministerstva jednu chybu za druhou a občané na to tvrdě doplácejí. Například Ministerstvo dopravy pod vedením Martina Kupky z ODS špatně spočítalo sazby mýtného a v důsledku hrozí, že kamiony budou od 1. března jezdit zdarma. Navíc dochází k astronomickému zdražení nejen pro kamiony, ale i pro řidiče osobních vozidel. Někteří řidiči dokonce zaplatí šestnáctkrát…

  • Práce kvapná, málo platná

    Ministerstvo dopravy pod vedením Martina Kupky k novému roku slavnostně propagovalo novinku – už jen jeden průkaz k vozidlu. Každá novinka, co nám zjednoduší život může být správná, u techničáků však ministerstvo náběh nové služby nezvládlo a způsobilo řadu komplikací. Systém není otestován, za běhu se odstraňují chyby a bohužel vázne i komunikace. Avizovaná novinka tak místo ulehčení života naopak působí zmatky a nejistotu. Působí to jako změna pro změnu, vždyť jak často potřebujeme a…

  • Stavební práce jsou v plném proudu, lávka začne sloužit občanům od května

    Pardubice patří mezi nejdůležitější železniční tepny v České republice. Tuto skutečnost také dokládají mnoha miliardové investice Správy železnic, které v posledních letech v našem městě probíhají. Mezi nejvýznamnější z nich patří modernizace železničního uzlu Pardubice, oprava památkově chráněné nádražní budovy a modernizace trati z Pardubic do Hradce, která nedávno skončila. Zapadnout by ale neměly další důležité projekty, kterými je lávka na Duklu nebo nová zastávka Pardubice – Centrum.

  • Moderní, krásné a nadčasové. Masarykovo nádraží se dočká výrazných změn

    Projekt modernizace pražské Masaryčky, který odstartovala vláda Hnutí ANO, jde do realizace. Nádraží, které slouží cestujícím už více než 175 let, projde největší proměnou ve své historii. Jeho kolejiště překlene unikátní platforma, která zkrátí přístup na nástupiště z okolních čtvrtí a současně nabídne novou odpočinkovou zónu přímo v centru pražské metropole. Stavební práce potrvají tři roky a hotovo bude v roce 2027. Náklady dosáhnou 3,4 miliardy korun a významnou část pokryjí finance z EU.

  • Za volant už v 17ti, novela silničního zákona přináší zásadní změny

    Čísla mluví jasně. Statistiky ukazují, že začínající řidiči patří mezi nejrizikovější skupiny na českých silnicích. Mladí řidiči do 24 let zaviní každou desátou dopravní nehodu, na svědomí však mají každého šestého mrtvého nebo těžce zraněného. Smutná realita, která se musí zlepšit. Přispět k tomu mají novinky, které přináší novela o silničním provozu. Jaké to jsou?

  • Česko má nový bodový systém, jaké novinky na řidiče čekají?

    Nový bodový systém patří mezi nejvýznamnější změny za několik uplynulých let. Jeho současnou podobu připravila ve spolupráci s dopravními odborníky ještě bývalá vláda hnutí ANO. Vláda 5K na tuto úspěšnou práci navázala a k upravené původní verzi přidala dvě novinky.

  • 2024 - rok rekordních výsledků předchozí vlády

    Hnutí ANO již není ve vládě přes dva roky, přesto ale letos sklidíme jeden z nejlepších výsledků naší práce. Bylo to hnutí ANO, kterému se podařilo změnit důležité zákony a konečně odblokovat přípravy dopravních staveb. A právě díky tomu dostanou v letošním roce řidiči rekordních 147,1 kilometrů nových dálnic a silnic první třídy!

  • Poznáte je? Nové dopravní značky přehledně

    Čeští řidiči se mohou od 1. ledna na našich dálnicích a silnicích setkat se zcela novými dopravními značkami. Umožní to novela zákona o silničním provozu připravená Ministerstvem dopravy. Novela přináší změny reagující na měnící se skladbu automobilového parku a přináší také zkušenosti ze zahraniční – především z Rakouska a Německa.

  • Řidiči se dočkali, ŘSD zprovoznilo obchvat Svitav na silnici I/43

    Ředitelství silnic a dálnic dnes zprovozňuje silnici I/43 mezi Hradcem nad Svitavou a Lačnovem, která bude sloužit zejména jako obchvat města Svitavy. Nová komunikace nahradí tu stávající, která má vzhledem k současným dopravním potřebám již nedostatečné výškové, směrové i šířkové uspořádání a nesplňuje tedy dnešní požadavky na bezpečný a plynulý provoz.

  • Potvrzeno, budování strategické infrastruktury bude opět jednodušší

    Prezident Petr Pavel tento týden podepsal novelu liniového zákona, která přináší nová pravidla pro urychlení výstavby silnic, dálnic, železnic a energetické infrastruktury. Novela upravuje celkem 17 zákonů. Přináší řadu novinek, které usnadní výstavbu vysokorychlostních tratí, ale taky otevírání strategických ložisek kritických surovin včetně štěrkopísků a kamene.

  • Rok 2024 bude z pohledu dopravy pro Pardubický kraj plodným rokem

    Spolek pro rozvoj dopravy, jehož jsem předsedou, uspořádal ve středu 6. 12. konferenci „Doprava v Pardubickém kraji – vize a aktuální stav příprav,“ na které vystoupili zástupci silniční, železniční, vodní i letecké dopravy. Pardubický kraj čeká další investiční rok, který přinese řadu novinek.