Hotovo, slavnostně jsme ukončili modernizaci tratě Pardubice – Rosice nad Labem – Stéblová

Pokud cestujete vlakem mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, pak Vám tato zpráva nesmí uniknout. Správa železnic dnes slavnostně ukončila modernizaci tratě Pardubice – Rosice nad Labem – Stéblová a udělala tak pomyslnou tečku za dva a půl roku trvajícími pracemi. Investice za necelých 3,3 miliardy korun, kterou připravila a zahájila bývalá vláda pod vedením hnutí ANO, přinese mimo jiné zkrácení cestovní doby mezi Pardubicemi a Hradcem Králové.

Rekonstrukce stávající trati a vybudování druhé koleje v úseku do Stéblové výrazně ulehčí cestování a zatraktivní ekologickou železnici. Hlavním přínosem dokončeného úseku je ale především zkapacitnění trati, které se pozitivně odrazí ve zkrácení jízdní doby.

Kromě toho v Rosicích nad Labem vznikla nová nástupiště a podchod. Rekonstrukcí prošla zastávka Pardubice – Semtín a na trati vznikla zcela nová zastávka Stéblová obec. Současně by nemělo zapadnout, že cestujícím bude také složit moderní informační systém, který přináší lepší přehlednost a orientaci. Navíc už v květnu se s postupem modernizace pardubického uzlu začne jezdit dvoukolejně i mezi hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS jízdu moderních vlaků rychlostí až 160 km/h!

Pokud se o železnici zajímáte blíže, pak Vás možná napadá otázka, jak to vypadá s instalací ETCS. V tomto případě ji Správa železnic řeší v rámci samostatné akce. Kompletní dokončení a spuštění celého systému předpokládá v první polovině příštího roku. Zavedení ETCS zajistí nejvyšší úroveň zabezpečení železničního provozu a přinese další podstatný benefit, kterým je zvýšení traťové rychlosti. Tuto trať bude Správa železnic také využívat jako odklonovou při mimořádnostech na hlavním koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou.

Významnou součástí investice byla i stavba dvoukolejného mostu přes Labe s celkovou hmotností 1 350 tun, která probíhala ve třech fázích. Jeho opěry a pilíře jsou železobetonové a délka samotného přemostění přesahuje 140 metrů. Nový most zvyšuje kapacitu trati a svým řešením zajistí lepší splavnost řeky. Právě tenhle technický detail celé akce bych vám rád vřele doporučil. Udělejte si někdy výlet s přáteli k Labi a jeďte se na nový most podívat zblízka. Stojí to za to!

Jako místopředseda sněmovního Hospodářského výboru a současně jako člen Správní rady Správy železnic mám ohromnou radost, že se nám tyto důležité projekty daří úspěšně dotahovat. Dodávám, že z pár týdnů bude hotová rekonstrukce hlavního železničního uzlu v Pardubicích a následně se s kolegy ze Správy železnic pustíme do dalších akcí. Jako první v pořadí je pardubická nádražní budova za více než 1 miliardu korun a následovat bude obří modernizace celého uzlu v Hradci Králové, která bude stát rekordních téměř 12 miliard korun! Ekologická a moderní železnice má zkrátka ve východních Čechách zelenou.