Černé scénáře se nenaplnily, první dva úseky D35 se zprovozní současně!
Mám pro Vás skvělou zprávu! Určitě Vám to zlepší den, ať už jste řidič nebo bydlíte v Pardubickém kraji. Sám mám z toho velkou radost. Ředitelství silnic a dálnic nedávno oznámilo, že se podařilo na druhý pokus úspěšně dokončit tendr na stavbu dálničního úseku D35 Opatovice nad Labem-Časy. Vítěznou nabídku na zhotovitele podalo sdružení firem vedené firmou Strabag, které 12,6 kilometrů dlouhý úsek postaví za 3,389 miliardy korun. První automobily se po dálnici projedou v roce 2022.
Výstavba dálnice D35 je jednou z mých hlavních priorit a důvodů, proč jsem se rozhodl jít do politiky. Myslím, že od roku 2013 jsme odvedli velký kus práce. Dlouhá léta se totiž o výstavbě pouze mluvilo a realita „na papíře“ byla odlišná od skutečné. Asi Vám nemusím psát dlouhé příběhy o tom, jak moc jsem byl frustrovaný, když v srpnu 2018 Antimonopolní úřad oznámil, že zrušil tendr na výstavbu prvního úseku D35 Opatovice nad Labem–Časy. Stálo nás to spoustu času a sil a zničehonic se objevila nová a zásadní překážka.
Jsem ale rád, že ŘSD udělalo maximum pro minimalizaci časového zpoždění dokončení výstavby a vypsalo nové zadávací řízení tak, aby bylo možné zahájit výstavbu na jaře 2019. Jsem rád, že „jízdní řád“ se podařilo dodržet a vše úspěšně dotáhnout. Myslím, že za tohle si kolegové zaslouží velkou pochvalu a jsem rád, že se jim podařilo vlastní chybu napravit. Oproti původnímu tendru z roku 2016 byla soutěž jednokolová. Navíc je důležité, že se žádný z neúspěšných žadatelů neodvolal proti výsledku. Nic tak již nebrání tomu, aby ŘSD podepsalo smlouvu s vítěznou firmou. Díky tomu můžeme první dva úseky D35 Opatovice nad Labem-Časy a Časy-Ostrov zprovoznit současně v celkové délce 27 kilometrů.
Možná si říkáte, jak je to vůbec možné, že budou nakonec oba dva úseky dokončeny současně. Vysvětlení je jednoduché. Během doby trvání znovu vypsané soutěže na zhotovitele stavby se ŘSD věnovalo výkupu chybějících pozemků a archeologové záchrannému výzkumu, který byl mimořádně bohatý na nálezy. Díky těmto skutečnostem se podařilo zkrátit původní lhůty výstavby o 12 měsíců oproti zrušené soutěži a minimalizovat časové ztráty.
Od samého začátku jsem říkal, že obava některých krajských politiků, že se bude jezdit jen po druhém úseku a pak po krajských silnicích, byla tak zbytečná a současný stav to potvrzuje. Platí tak harmonogram dokončení obou úseků současně, a to do roku 2022. Určitě mě sledujte na mém webu a sociálních sítích. Dopravě se věnuji pravidelně a jsem rád, když si mohu přečíst Vaše názory, postřehy a zkušenosti.