Konečně! Vlaky mezi Pardubicemi a Stéblovou budou jezdit po dvou kolejích

Na trati mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou skončila další významná fáze její modernizace. Stavbaři minulý týden předali do užívání nově vybudovanou traťovou kolej. Vlaky díky tomu budou konečně jezdit ve dvoukolejném provozu. Cestujícím také začíná sloužit 1. nástupiště v Rosicích. Práce za téměř 2,7 miliardy korun budou dokončeny v příštím roce.

 

V uplynulých měsících nešlo přehlédnout, že železniční stanice Pardubice-Rosice nad Labem prochází úpravou. Změnilo se nejen kolejiště kvůli vzniku nových nástupišť, ale došlo také k úpravě kolejových rozvětvení pro napojení dvoukolejných traťových úseků. Novinkou pro cestující je nově vybudovaný podchod. Ten nahradil dřívější přechod přes kolejiště také na zastávce Pardubice-Semtín. Zde v rámci rekonstrukce trati vznikla dvě nová vnější nástupiště s přístřeškem.

 

Cestujícím by nemělo uniknout, že po rekonstrukci stanice Stéblová je dokončená už i výstavba zcela nové zastávky Stéblová obec. Ta bude uvedena do provozu společně s prosincovou změnou jízdních řádů. Nová zastávka vznikla u železničního přejezdu a místním obyvatelům výrazně zkrátí docházkovou vzdálenost na vlak.

 

Původní kolej dříve jednokolejného úseku o délce 7,5 km prošla kompletní rekonstrukcí již během čtyřměsíční výluky na přelomu letošního jara a léta. Na trati mezi Pardubicemi a Stéblovou proběhla obnova trakčního vedení a mostních objektů. Modernizace přispěje rovněž ke zvýšení traťové rychlosti, protože na třech místech došlo k částečnému napřímení trati. Po zprovoznění zabezpečovacího systému ETCS, plánovaném na rok 2024, budou moct vlaky v úseku jezdit rychlostí až 160 km/h.

 

Cestující se mohou těšit na další zrychlení, které nastane se zprovoznění dvoukolejného mostu přes Labe mezi pardubickým hlavním a rosickým nádražím. V současnosti probíhají stavební práce na opěrách a pilířích na obou březích. Stavební firma rovněž vyrábí a naváží novou nosnou ocelovou konstrukci, která bude v příštím roce vysunuta nad řeku.

Modernizace trati mezi Pardubicemi a Stéblovou (zdroj fotky: skanska.cz)