Nový ředitel se dnes ujímá „kormidla“ pardubického letiště
Pardubické letiště si v posledních letech prošlo doslova turbulentním obdobím, kdy jedna rána střídala druhou. Úbytek ruské klientely, uzemnění letadel Boeing 737 MAX nebo globální pandemie nákazy Covid19 a s ní spojený útlum cestovního ruchu. To je jenom stručný výčet událostí, které negativním způsobem dopadly na naše letiště.
Hospodářské výsledky pardubického letiště (společnost East Bohemia Airport a.s) nebyly vůbec dobré. Společnost dlouhodobě hospodaří se ztrátou, která je hrazena ze 2/3 z rozpočtu města Pardubice a z 1/3 z rozpočtu Pardubického kraje. Je jasné, že žádná společnost takto nemůže dlouhodobě fungovat.
Bývalá ředitelka Hana Šmejkalová měla za úkol společnost vyvést z krize nebo alespoň zmírnit současné ztráty. Negativní trend se jí však nepodařilo nejen zvrátit, ale svým požadavkem na mimořádné odměny za nové linky ho chtěla ještě více prohloubit. Její odvolání tak bylo zcela logickým a správným krokem.
Nacházíme se ve složité situaci, ve které nikdo neví, kdy a především v jaké míře se cestovní ruch obnoví. Je tak jasné, že letiště potřebuje vedení zkušeného krizového manažera. Jsem proto rád, že právě dnes se vedení letiště ujímá nový ředitel. V této souvislosti chci pochválit týmovou práci celého zastupitelstva a poděkovat zejména kolegům Petrovi Juchelkovi z ODS a Honzovi Hrabalovi z ANO, kteří odhodili politické půtky a pracovali opravdu profesionálně, věcně a korektně.
Díky profesionální odpovědné práci představenstva získává EBA skvělého profesionála, kterým Ivan Čech bezesporu je. Právě on se stal vítězem výběrového řízení, díky svému komplexnímu programu rozvoje letiště a své strategické vizi pro příští léta. Nového ředitele znám osobně a vím, že je to zkušený odborník, který se v podstatě vrací do „domácího prostředí“, protože v minulosti působil ve vedení vojenských základen v Čáslavi a právě v Pardubicích. Věřím, že se mu podaří letiště restartovat a rozlétat. Potřebujeme přilákat nejen nové dopravce, ale také naplno využít potenciál Cargo dopravy.
Vždyť letiště odbavuje nákladní letadla nejrůznějších typů včetně velkých, jako je například AN124. Možná si ještě vzpomenete na jarní televizní záběry z pardubického letiště, na kterém během jarní koronavirové vlny přistávala nákladní letadla Antonov – Ruslan, která zajišťovala logistickou přepravu zdravotnických pomůcek a dalšího materiálu z Číny.
Letiště tak v praxi ukázalo, že disponuje přiměřeným technickým vybavením a bohatými zkušenostmi s odbavením nákladu. Naloží a vyloží nejrůznější druhy nákladů rychle a bez zbytečného zdržení, s jakým se můžete setkat na velkých letištích.
Novému řediteli držím palce a věřím, že se mu společnost EBA podaří vyvézt z krize a letiště nastartovat.