Poctivá příprava se vyplatila, přivaděč z Časů do Holic konečně slouží řidičům v celé délce
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si na poslední říjnový den připravilo pro řidiče „předvánoční dárek“ v podobně zprovoznění jednoho z klíčových dálničních přivaděčů D35 z Časů do Holic. Druhou etapu navíc zvládlo zprovoznit v rekordním čase – o měsíc dříve, než se původně plánovalo.
Poctivá příprava se vyplácí a v tomto případě to platí dvojnásobně. Dálniční přivaděč z Časů do Holic kompletně připravila bývalá vláda hnutí ANO a přípravy dotáhla až do výběrového řízení. Právě díky pečlivé přípravě stavební práce probíhaly hladce a rychle.
Za výsledek vděčíme hned několika novelám především liniového zákona, které přinesly výrazné zkrácení a zjednodušení příprav. Po dlouhých letech přešlapování předchozích vlád na místě se nám konečně podařilo odblokovat přípravy a rozjet výstavbu naplno.
Nový přivaděč Časy – Holice s celkovou délkou 3,6 km přišel na 198 milionů korun a otevíral se ve dvou etapách. Od dálnice D35 směrem k Holicím začala auta jezdit už letos v červnu, nyní se uleví také uleví okrajové části Horních Ředic. Dokončení přivaděče přináší snadnější napojení Pardubicím na dálnici a současně plynulejší a bezpečnější jízdu.
Každý, kdo tudy projížděl, si jistě vzpomene například na problematickou zatáčku v blízkosti kostela v Horních Ředicích. Současně si uleví také místní obyvatelé, kteří se konečně dočkají výrazného snížení hluku a spodin.
Výstavba přivaděče Časy – Holice má také vazbu pro Královéhradecký kraj. Silnice I/36 pokračuje směrem k Rychnovu a Solnici, kde je velká průmyslová zóna a přivaděč bude právě její napojení na D35. I z tohoto důvodu společně se Spolkem pro rozvoj dopravy usilujeme o urychlení příprav dalších obchvatů a přeložek I/36, nyní primárně kolem Holic a potom obcí Borohrádek.
Ve finální přípravné fázi je i druhý dálniční přivaděč v podobě silnice I/36 – obchvat Sezemic. V této souvislosti se chci omluvit místním obyvatelům za zpoždění. V roce 2018 jsme doufali, že dálnice nebude dokončena dříve než právě tento obchvat. Pardubická správa ŘSD bohužel dlouho dojednávala územní povolení a z tohoto důvodu se jí nepodařilo stavbu připravit včas, jak nám tehdy slibovala.
V současnosti se ale skutečně blížíme k jeho dotažení – v krátké době začne soutěž na dodavatele a příští rok zahájíme práce přímo v terénu. Generální ředitel Radek Mátl díky práci Spolku pro rozvoj dopravy na tento projekt osobně pečlivě dohlíží. Na stavbu je podána žádost o vydání stavebního povolení a je zahájeno výběrové řízení na zhotovitele. V trase budoucí stavby již probíhá záchranný archeologický výzkum.