Práce na rekonstrukci železničního uzlu Pardubice probíhají podle plánu
Spousta z Vás ví, že se dlouhodobě věnuji dopravě. Často se mě proto ptáte, jak to vypadá s různými dopravními projekty. Tentokrát se na mě obrátila paní Ortová z Pardubického kraje a zajímala se, jak postupujeme s rekonstrukcí železničního uzlu Pardubice. Jedná se o jednu z klíčových investičních akcí nejen pro dopravu v našem kraji, ale prakticky pro celé Česko, protože představuje hlavní železniční koridor spojující západ s východem naší země. Pojďme se na to podívat.
Z minulosti jsme byli zvyklí, že stavba dopravních projektů, ať už železnice nebo například nových dálnic trvala déle, než se čekalo a také se nakonec ve finále mnohonásobně prodražila. Díky přístupu dnes již bývalé vlády hnutí ANO jsou však tyhle časy již definitivně pryč. A jako názorný příklad mohou uvést právě „naši“ rekonstrukci železničního uzlu Pardubice.
Začnu skvělou zprávou, práce probíhají podle harmonogramu, bez zdržení a bez výrazných komplikací. Stavební firmy se ani na chvíli nezastaví. V současné době pracují na třebovském zhlaví, kde pokládají náhradní přemostění Palachovy ulice, včetně trakčního vedení. Navíc už brzy projde kompletní rekonstrukcí stávající čtyřkolejný most. Jeho technický stav neumožňuje jeho opravu a bude proto zbourán a postaven zcela nový.
Je také důležité zmínit, že stavební firmy v technologických budovách montují technologie zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, vybavení trafostanic a silových rozvodů. Současně probíhá také výstavba kabelovodu v obvodu stanice… Zkrátka se ani na chvíli nezastaví.
Možná jste si ale také všimli, že v oblasti osobního nádraží byly sneseny koleje č. 19 a 21, které uvolní místo pro vznik 5. nástupiště. Probíhají zde i přípravné práce – budování Larsenových stěn, abychom zde mohli začít hloubit podchod a budovat zmiňované 5. nástupiště. Aktuálně je také u nástupiště 1B demolován stávající kabelovod a v oblasti kusé koleje č. 18 ukládáme odvodnění. Nástupiště č. 3 a 4 bude dle harmonogramu prací rekonstruováno v roce 2023.
Jako místopředseda Správní rady Správy železnic jsem rád, že práce probíhají podle naplánovaného harmonogramu, kterého se stavební firmy drží. Chápu, že cestující mohou mít občas pocit, že práce neprobíhají v dostatečné intenzitě. Podle plánu však budou v letošním roce probíhat práce především v oblastech zhlaví stanice a do oblasti osobního nádraží se vrátíme v příštím roce.
Všechny cestující a občany mohu za Správa železnic ubezpečit, že tento důležitý projekt důsledně hlídáme a sledujeme ho. Za sebe mohu také slíbit, že i nadále budu dělat maximum pro rozvoj české železnice, byť jako opoziční poslanec mám omezené možnosti. Prosím, pokud máte jakékoliv náměty a nápady, co bychom zde mohli zlepšit, napište mi.