Správa železnic v letošním roce investuje do železnic miliardy korun!
V letošním roce nás na železnici čekají desítky investičních akcí za miliardy korun. Jako místopředseda správy rady Správy železnic mám radost, že rozvíjíme železniční infrastrukturu. Dočkáme se tak například modernizace „našeho“ železničního uzlu Pardubice, ale i rekonstrukcí mnoha dalších traťových úseků. Navíc nás čekají opravy nádražních budov. Cestování bude díky tomu opět výrazně pohodlnější, ale zároveň i rychlejší a spolehlivější. Týkají se modernizace i Vás? Podívejte se na soupis jednotlivých akcí.
Nádražní budovy, doplnění přístupů a zajištění bezbariérové přístupnosti železničních stanic:
- Rekonstrukce výpravní budovy České Budějovice
- Rekonstrukce výpravní budovy Plzeň hl. n.
- Rekonstrukce výpravní budovy Beroun
- Rekonstrukce výpravní budovy Veselí nad Lužnicí
- Rekonstrukce výpravní budovy Písek
- Rekonstrukce výpravní budovy Tábor
- Prodloužení podchodů ve stanici Praha hl. n.
- Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Roudnici nad Labem
- Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v Kolíně
- Rekonstrukce nástupišť a zřízení bezbariérových přístupů v Lovosicích
- Zajištění bezbariérového přístupu na nástupiště v Roztokách u Prahy
Celkové rekonstrukce traťových úseků a železničních stanic:
- Velim - Poříčany, BC
- Ústí n. O. – Brandýs n. O. – původní stopa, BC
- Dětmarovice – Petrovice u K. – státní hranice PR, BC
- Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha-Vysočany (včetně)
- Elektrizace trati vč. PEÚ Brno - Zastávka u Brna, 1. etapa
- Rekonstrukce traťového úseku Křižanov – Sklené nad Oslavou
- Rekonstrukce Sklené nad Oslavou
- Kolejové úpravy ve Žďáru nad Sázavou
- Modernizace železničního uzlu Pardubice
- Rekonstrukce stanice Vsetín
- Rekonstrukce stanice Bohosudov
- Rekonstrukce mostu v km 41,791 trati Tábor – Písek
Technologické stavby:
- GSM-R Pardubice - Hradec Králové – Jaroměř
- GSM–R Ústí nad Labem – Chomutov
- GSM–R Chomutov – Cheb
- Zvýšení trakčního výkonu TNS Rostoklaty
- Doplnění redundantního napájení základnových radiostanic GSM-R
- ETCS Beroun – Plzeň
Zbývá tak už jenom dodat, že v roce 2020 uvede Správa železnic do provozu 48,9 km modernizovaných tratí a zahájí stavby na 106,8 km tratí. Díky modernizaci nádraží se zvýší počet stanic, zastávek a výpravních budov přístupných pro osoby se zdravotním postižením.