Začala výstavba přivaděče na dálnici D35 od Holic, první řidiči se projedou příští rok na podzim

Doprava bezesporu patří mezi nejbolavější problémy našeho kraje. Po mnoha letech přešlapování na místě se bývalé vládě Andreje Babiše konečně podařilo odblokovat přípravy dálnice D35 a nastartovat její výstavbu. I díky tomu mohou řidiči od loňského prosince využívat téměř třinácti kilometrový dálniční úsek z Opatovic do Časů. Navíc už letos bude zprovozněn další, tentokrát téměř patnácti kilometrový úsek z Časů do Ostrova. 


Velkou komplikací pro obyvatele a pro řidiče jsou ale chybějící dálniční přivaděče. ŘSD s jejich přípravou zaostává a pod vedením generálního ředitele Radka Mátla dělá maximum pro to, aby tento časový skluz co nejvíce minimalizovalo a dohnalo. Za tento přístup mu patří velké poděkování. 


Nedávno jsme se dočkali “první vlaštovky” v podobě zahájení výstavby dálničního přivaděče od Holic. Bohužel v případě druhého přivaděče směrem od Sezemic si ještě chvíli počkáme. V tomto případě ŘSD předpokládá, že stavební práce budou zahájeny až v příštím roce. 


Vraťme se zpět. Tři a půl kilometru dlouhý přivaděč velmi uleví obci Ředice zejména od tranzitní dopravy. Práce na jeho výstavbě by měly být dokončeny na podzim příštího roku. Kromě toho připomínám již zmiňované dokončení dálničního úseku Časy - Ostrov. 


Nejen jako řidič, ale zejména jako obyvatel našeho kraje jsem moc rád, že stavíme potřebnou infrastrukturu. Jedná se o mimořádně úspěšné období pro náš kraj a přitom se to netýká pouze staveb ŘSD, ale také například gigantických staveb Správy železnic, o kterých si můžete přečíst například zde. 


Tohle všechno jsou úspěchy a výsledky naší práce. Osobně jsem autorem celé řady důležitých, dopravních zákonů (například zákon 416/2009 Sb., “liniový zákon”) a Karel Havlíček zajišťoval v minulém volebním období projektovou přípravu a hlavně financování.


Bojím se však, že současná vláda námi nastavené tempo neudrží a zpomalí. Už teď vidíme první varovné signály. Například v prvním návrhu rozpočtu je pro ŘSD značný propad, který nesmíme dopustit.  V Poslanecké sněmovně proto budu bojovat za to, aby rozpočet dopravy (jak silnic, tak železnic) kopíroval tempo výstavby které jsme nastavili my. A stejně tak je potřeba kontrolovat práci kolegů ze samosprávy Pardubického kraje.

Jistě si vzpomenete, jak hejtman Netolický před pár lety s radostí kritizoval stát, že je pomalý. A dnešní realita? První dva úseky dálnice máme prakticky hotové, ale u krajských silnic (obchvat Býště, obchvat Dašic apod.) se teprve rozpačitě chystá výstavba. Obrázek o “schopnostech” vedení Pardubického kraje si tak každý udělá sám.