Začíná modernizace železniční křižovatky v České Třebové: Investice do budoucnosti české železnice

Česká Třebová, klíčový železniční uzel nejen Pardubického kraje, ale celé České republiky, se na prahu nového roku stává dějištěm jedné z nejvýznamnějších železničních staveb v historii. Modernizace tohoto strategického bodu, kterou povede konsorcium společností Eurovia CZ, STRABAG Rail, Chládek a Tintěra Pardubice a Elektrizace železnic Praha, přinese výrazné zlepšení jak pro cestující, tak pro nákladní dopravu. Celková investice do projektu přesáhne 17,1 miliardy korun.

Jako poslanec zvolený za Pardubický kraj a člen Správní rady Správy železnic mám k této akci osobní vztah. Česká Třebová je železniční srdce naší země, kudy denně projíždí desítky dálkových a nákladních spojů. Jsem proto nesmírně rád, že po letech příprav se nyní podařilo zahájit modernizaci, která nejen zvýší komfort pro cestující, ale především zlepší plynulost dopravy a přinese větší bezpečnost a rychlost provozu.

Modernizace osobního nádraží zahrnuje kompletní rekonstrukci nástupišť, která budou díky zvýšení umožňovat pohodlnější nástup do vlaků. Cestující jistě ocení i zrekonstruovaný a prodloužený podchod, který nahradí stávající nevyhovující spojení s okolními částmi města. Další novinkou bude moderní lávka propojující přednádraží se Semanínskou ulicí. To vše udělá z České Třebové přívětivější a modernější železniční uzel, odpovídající standardům 21. století.

Za provozu se zmodernizuje nejen osobní část stanice, ale také její nákladní část. Díky úpravám tratí do Třebovic, Opatova a Dlouhé Třebové se zvýší maximální rychlost vlaků na 80 km/h. To významně zkrátí dobu průjezdu celým uzlem. Pro Pardubický kraj, ale i celou Českou republiku, to znamená zlepšení kapacity a efektivity nejen osobní, ale i nákladní dopravy, která je pro naši ekonomiku klíčová.

Modernizace uzlu bude probíhat za plného provozu až do roku 2031, což klade velké nároky na plánování a koordinaci stavby. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF), což potvrzuje jeho mezinárodní význam.

Tento projekt je jasným důkazem, že investice do železnice má smysl. Jsem hrdý, že Pardubický kraj hraje tak významnou roli v rozvoji železniční infrastruktury, která přinese benefity nejen našemu regionu, ale i celé České republice. Budu i nadále dohlížet na to, aby práce probíhaly včas a v nejvyšší kvalitě. Budoucnost české železnice se právě staví – a Česká Třebová je toho důkazem.